דירות למכירה | משרדי תיווך

באמצע שנות ה-90 של המאה החולפת, לנוכח משבר אמון שנוצר בין ציבור רוכשי ומוכרי הדירות לעוסקים בענף התיווך, חוקק בכנסת ישראל חוק המתווכים במקרקעין (תשנ"ו 1996) שמטרתו הסדרת תחום תיווך נכסי הנדל"ן בישראל.

חוק זה מגדיר בין היתר את התנאים הנדרשים לצורך קבלת רישיון מתווך, את התנאים לפיהם זכאי המתווך לקבלת דמי תיווך בגין שירותיו ואת אופן ודרכי ההתקשרות בין המתווך לקהל לקוחותיו.

בנוסף, החוק הוביל להקמתה של רשם המתווכים, שהיא למעשה יחידה במשרד המשפטים שתפקידה לקיים את בחינות הרישוי לצרכי עיסוק בענף תיווך נדל"ן, להעניק את רישיונות העיסוק למתווכים ואף לנהל את פנקס המתווכים בו מופיעים כלל המתווכים המורשים הפועלים בישראל.

 

חוק זה, הצליח לבסס מחדש את מעמדו המקצועי של ענף התיווך בישראל בקרב ציבור רוכשי ומוכרי הדירות, ואף תרם להגעתם ארצה של רשתות תיווך בינלאומיות.

יחד עם זאת, ענף התיווך, העוסק בעיקר ביצירתן של נקודות מפגש בין מוכרים לקונים פוטנציאליים לצורך קידום וביצוע עסקאות נדל"ן, נדרש להתמודד עם משבר נוסף בתחילת שנות ה-2000 וזאת לנוכח התחזקותה של רשת האינטרנט בכלל ולוחות המכירה/השכרה בפרט.

 

משבר זה, הוביל למספר שינויים מרכזיים בכל הנוגע להיקף וסוגי השירותים המוצעים לכם כיום במשרדי תיווך הנדל"ן השונים, כאשר מרבית המשרדים הפועלים כיום בישראל, עושים שימוש יומיומי ברשת האינטרנט ובלוחות הנדל"ן המקוונים לצרכי קידום עסקאות הנדל"ן עליהן הם אמונים.

 

החלת חוק המתווכים וכניסתם של לוחות הנדל"ן המקוונים אל תוך חיינו, חייבו  את כלל העוסקים בענף תיווך הנדל"ן, להמציא את עצמם מחדש ולספק לקהל לקוחותיהם, מעטפת שירות מורחבת יותר המבוססת על ידע מקצועי והיכרות מעמיקה עם ענף הנדל"ן.

כיום, יותר ויותר משרדי תיווך נדל"ן מאפשרים לכם ליהנות ממגוון רחב של שירותים מקצועיים המותאמים באופן פרטני לסוג והיקף עסקת הנדל"ן המיועדת.

משרדי תיווך נדל"ן - כל השירותים

מעטפת השירותים המורחבת המוצעת לכם כיום במשרדי תיווך הנדל"ן המובילים, מיועדת גם לסקטור הפרטי המורכב ממוכרי ורוכש דירות ונכסים ומשכירי ושוכרי דירות וגם לסקטור העסקי המורכב בעיקרו מיזמי נדל"ן, חברות בנייה וכדומה.

מעטפת השירות המורחבת כוללת בתוכה מגוון רחב של שירותים מקצועיים כגון:

  • שירותי ניהול לצרכי מכירה ו/או השכרת נכסים
  • איתור רוכשים פוטנציאליים
  • פרסום נכסים בכל אפיק מדיה אפשרי ובעיקר בלוחות הנדל"ן המקוונים
  • ניהול משאים ומתנים להשלמת עסקאות נדל"ן
  • שירותי ייעוץ והכוונה בכל הנוגע להכנת הנכס לקראת מכירה/השכרה
  • ניהול נכסים להשכרה, לרבות, גביית שכ"ד, ניהול חוזים, תחזוקת הנכס וכדומה
  • בניית תמהיל שיווקי לצורך שיווק וקידום פרויקטים בענף הנדל"ן (מיועד בעיקר לסקטור העסקי)

ושירותים נוספים החולשים למעשה על כל השלבים הנלווים לביצוע והשלמת עסקאות נדל"ן באמצעותם של אנשי מקצוע נוספים כגון: יועצי מס, שמאי מקרקעין, עורכי דין מקרקעין, קבלני שיפוץ וכדומה.

חשוב לציין שלא כל משרדי תיווך הנדל"ן, מעמידים לרשותכם את מעטפת השירותים המורחבת, אך בכל אחד מהם תוכלו למצוא מענה מקצועי לכל סוגיה ועניין בדרך להשלמת העסקה.

מספר מילים על נושא העמלות

מאז ומעולם, נוהגים משרדי התיווך בארץ ובעולם, לגבות את שכר טרחתם במסגרת מה שמכונה: עמלות תיווך.

בישראל, בניגוד למדינות אחרות בעולם, גובה העמלות איננו מוסדר בחוק, והוא נקבע בהתאם למדיניות המשרד והיקף השירותים המוצעים על ידו.

ברוב המקרים, גובה עמלות התיווך בעסקאות מכר נעות בין 1% ל-2% מכל אחד מהצדדים המעורבים בעסקה (המוכר והרוכש). בעסקאות השכרה, נהוג שגובה העמלות הינו תשלום חודשי של שכ"ד, כאשר התשלום נדרש אך ורק מהצד השוכר.

 

כאשר עושים שימוש בשירותיו של משרד תיווך נדל"ן כזה או אחר, חשוב ומומלץ לסכם מראש את נושא העמלות ואף להעלות את סיכום הדברים על הכתב.

כיצד לבחור משרד תיווך נדל"ן?

במידה וגם אתם מעוניינים לעשות שימוש בשירותיו של משרד תיווך נדל"ן כזה או אחר, אנו ממליצים לכם להיפגש עם מספר מתווכים הפועלים במשרדי תיווך באזור בו ממוקם הנכס המיועד, וזאת על מנת להיחשף לפועלם ולהתרשם מהידע, הניסיון והיכולות המקצועיות העומדות לרשותם.

 

ברוב המקרים, מומלץ לבחור את זהותו של משרד התיווך בהתאם למספר פרמטרים מקצועיים כגון: ניסיון מקצועי בענף הנדל"ן, התמחות מקצועית בכל הנוגע לתיווך נכסים הזהים לנכס שבבעלותכם, היקף שירותי התיווך המוצעים לכם על ידי המשרד והתאמתם לצרכיכם, וכמובן, גובה העמלות הנדרשות על ידי המשרד.

 

כמו כן, חשוב לוודא שהמשרד מחזיק ברישיון עסק ופועלים בו אך ורק מתווכים מורשים בעלי ניסיון וידע בתחום.